عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
این کتاب بیانگر این است که رسانه های جمعی با ايفاي نقش اطلاع رساني و ترويج الگوهاي زندگي سالم در پیشگیری و کاهش جرایم تاثیر دارند و برنامه های رسانه های جمعی در پیشگیری از وقوع برخی از جرم ها تاثیر مثبت و در برخی از جرم ها تاثیر منفی دارد.

آمار مطالب

:: کل مطالب : 3
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 108
:: بازدید ماه : 90
:: بازدید سال : 604
:: بازدید کلی : 15,830

معرفي كتاب
شنبه 31 خرداد 1399 ساعت 21:11 | بازدید : 51 | نوشته ‌شده به دست علیرضا برنجی باقری | ( نظرات 0 )

 

 

معرفي كتاب : 

این کتاب بیانگر این است که رسانه های جمعی با ايفاي نقش اطلاع رساني و ترويج الگوهاي زندگي سالم در پیشگیری و کاهش جرایم تاثیر دارند و برنامه های رسانه های جمعی در پیشگیری از وقوع برخی از جرم ها تاثیر مثبت و در برخی از جرم ها تاثیر منفی دارد. 

پيشگيري از جرم و مباحث مطروحه در آن از ديدگاه جرم شناسي، هميشه از جمله مباحث بسيار مهم و رايجي بوده كه هيچ گاه مورد بي اعتنايي و فراموشي جرم شناسان، جامعه شناسان، روان شناسان و به طور كلي علم سياست جنايي و جامعه شناسي جنايي قرار نخواهد گرفت. چرا كه از زماني كه بشر به دنياي مادي پا در عرصه حيات گذاشته همواره انحرافات، كج روي از معيارهاي مناسب، تباهي ها و جرائم را با طعم تلخ آنها چشيده است. با وجود اين همه تدابير و اقداماتي كه به ذهن بشر، براي تقابل و رويارويي با آنها خطور كرده و توفيق اجراي آنها را يافته نمي توان به هيچ وجهي رشد جرائم و انحرافات كه همواره نسبت به ميزان اقدامات پيشگيرانه كه بيشتر از نوع مجازات بوده، را مورد انكار قرار داد. بنابراين امروزه وقتي از پيشگيري از جرم سخن گفته مي شود، مقصود از آن مجموعه فعاليت ها و تدابيري است كه از پايه و اساس مانع وقوع جرم و فعاليت يافتن انديشه جنايي مي شود و با ريشه ها و علل پيدايي جرم مبارزه مي كند. بيان ديگر بزه در جرم شناسي هر فعل و ترك فعل زيا ن آور فردي يا گروهي و رفتار ضد اجتماعي و انساني است كه مغاير شئون انساني و مخل نظم اجتماعي باشد؛ ولو در قانون مجازات نيامده باشد، براي آن مجازات و با اقدامات تأمينى و تربيتي پيش بيني نشده باشد «خشکاندن ریشه های بزه از طریق تأثیر بر فردی که از خود گرایشهای بزهکارانه» نشان می دهد یا تاثير بر محیط یکی از قدیمی ترین رویاهای بشر است. نقش رسانه‌هاي همگاني در انتقال آموزه‌هاي زندگي جمعي به مخاطبان و پیشگیری از جرم مورد تصديق نظريه‌پردازان علوم اجتماعي قرار دارد. صاحبنظران و پژوهشگران جرم‌شناسي نيز به نوبه خود با تبيين نظري يا بررسي موردي رابطه جرم و رسانه، از دو منظر جرم‌خيزي يا پيشگيري از وقوع جرم به اين موضوع پرداخته‌اند. با توجه به این که در دیدگاه های ارائه شده  از سوی نظریه پردازان در پیشگیری یا جرم خیز بودن رسانه های جمعی اختلاف نظر وجود دارد لذا در این کتاب «نقش رسانه و مطبوعات در پیشگیری از وقوع جرم» با آگاهی از نارسائی های احتمالی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

 

 

 



:: برچسب‌ها: نقش رسانه و مطبوعات در پیشگیری از جرم , حقوق رسانه , حقوق رسانه و مطبوعات , نقش رسانه در پيشگيري از جرم ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

کد امنیتی رفرش